Дніпропетровська обласна універсальна наукова бібліотека

For quick login in and fast entrance.
Вернуться на сайт Регистрация Поиск FAQ Вход 

Начать новую тему Ответить на тему  [ 1 сообщение ] 

05 май 2010, 10:22

 Процедура звернення громадян в Європейський суд
Не в сети

Зарегистрирован: 16 ноя 2009, 17:07
Сообщения: 113
У 1949 році було засновано Раду Європи — міжнародну регіональну організацію європейських держав, які проголосили своєю метою розширення демократії, зближення усіх народів Європи, захист прав людини, співробітництво з основних питань права, культури, освіти, інформації, охорони навколишнього середовища.
Від самого початку діяльності захист прав людини став основним пріоритетом для цієї організації. Головними органами Ради Європи є Парламентська Асамблея, Комітет Міністрів, Європейський Суд з прав людини.
Основою для діяльності з забезпечення високих стандартів захисту прав людини стала підписана 4 листопада 1950 року десятьма європейськими державами Конвенція про захист прав та основних свобод людини (далі — Конвенція), яка набула чинності для України з 11 вересня 1997 року. Відтепер громадяни та юридичні особи України отримали можливість звертатися до Європейського Суду з прав людини для захисту своїх основних прав і свобод.
Засідання Суду проводяться в Палаці Прав людини. Організація його діяльності, процедура, порядок здійснення реєстрації заяв, їх розгляду, винесення рішень встановлені Конвенцією та Регламентом Суду.
Суд виносить рішення, керуючись нормами Конвенції і практикою застосування своїх попередніх рішень. Це означає, що в Європейському суді, на відміну від української кодифікованої системи законодавства, діє прецедентна система.
Рішення Суду є обов’язковим для держав — учасниць Конвенції.
Відповідно до ст. 54 Конвенції рішення суду надсилається Комітету Міністрів, який здійснює нагляд за його виконанням. Крім того, на запит Комітету Міністрів Суд надає консультативні висновки з питань права щодо тлумачення та застосування норм Конвенції.
Відповідно до ст. ст. 24, 25 Конвенції Суд приймає заяви (скарги) від окремих заявників, груп осіб, неурядових організацій, окремих держав про порушення країнами, що визнали юрисдикцію Європейського Суду, положень Конвенції. Разом з тим слід наголосити, що Суд не являється апеляційною інстанцією і не має компетенції щодо перегляду або скасування рішень національних судів. Він також не може втручатися в діяльність національних органів влади, змінювати або скасовувати рішення державних установ.
З метою вивчення конкретних фактів порушення прав людини відповідно до запитів Європейського Суду та збирання доказів по справах з дотримання прав та свобод особи в Україні створено Національне бюро у справах дотримання Конвенції про захист прав і основних свобод людини, основним завданням якого є представництво інтересів держави в Європейському Суді.
На регіональному рівні, зокрема в м. Києві, допомогу Національному бюро по забезпеченню виконання Конвенції надає Регіональне відділення Національного відділення у справах дотримання Конвенції про захист прав і основних свобод людини (далі — Бюро), що функціонує при Київському міському управлінні юстиції.
До складу Бюро входять кваліфіковані спеціалісти управління юстиції, органів внутрішніх справ, правосуддя, охорони здоров’я, управління Державного департаменту з питань виконання покарань, які виконують свою роботу безоплатно.
Регіональне відділення має право:
— за дорученням Уповноваженого вивчати конкретні факти, збирати докази щодо порушення прав людини по справах, прийнятих Європейським Судом до свого провадження;
— отримувати від місцевих державних органів матеріали та інформацію щодо конкретних випадків порушення прав людини;
— утворювати робочі групи, залучати спеціалістів до вирішення питань в межах виконання доручень Уповноваженого у справах дотримання Конвенції про захист прав і основних свобод людини;
— брати участь у засіданнях, нарадах з питань, віднесених до його компетенції;
— вносити Уповноваженому пропозиції щодо усунення порушень положень Конвенції та недопущення їх у майбутньому;
— інші.
Розглянемо процедуру звернення до Європейського Суду.
Для того, щоб звернутися до Європейського Суду необхідно витримати певні критерії прийнятності, а саме:
— Європейський Суд розглядає звернення лише після використання особою всіх національних засобів захисту,— тобто заявник має попередньо звернутися до місцевого, апеляційного та Верховного судів;
— Суд не розглядає анонімних звернень;
— Судом розглядається заява, якщо є факт конкретного порушення прав і особа дійсно є жертвою цього порушення. Наприклад, якщо заявник вважає, що нормативно-правовий акт міг би порушити його права, то таку заяву до провадження не візьмуть;
— особа може звернутися до Європейського суду лише протягом шести місяців з моменту винесення остаточного рішення Верховним Судом України;
— до розгляду беруться справи про порушення прав та свобод людини, що виникли після 11 вересня 1997 року, тобто після набуття чинності Конвенції для України.
Завдання Європейського Суду полягає у тому, щоб з’ясувати — чи дійсно мало місце втручання в певні права людини з боку державних органів, чи це втручання грунтувалось на законі або на принципі необхідності в демократичному суспільстві.
Стаття 44 Конвенції вказує на те, що право передавати справу до Суду належить Європейській комісії з прав людини (далі — Комісія). Комісія здійснює свою діяльність на пленарних засіданнях. Для виконання своїх завдань Комісія може створювати комітети та палати.
Комітет розглядає скаргу (заяву) у складі трьох суддів та приймає рішення щодо її прийнятності чи неприйнятності. Таке рішення приймається виключно одностайним голосуванням. Якщо Комітет не досяг одностайності, то питання про прийнятність скарги (заяви) передається на розгляд Палати, яка засідає у складі семи суддів. Результати такого розгляду оформляються окремою ухвалою Палати.
Палата або Комітет може у будь-який час відмовитися від своїх повноважень на користь пленарного засідання Комісії, яка також має право віддати розпорядження про передачу на її розгляд будь-якої заяви, надісланої на розгляд Палати або Комітету ( ст. 20-2 Конвенції).
Визнані неприйнятними скарги (заяви) вилучаються з реєстру справ.
Визнані прийнятними скарги (заяви) розглядаються Палатами Суду, які працюють на постійній основі. Відповідно до регламенту Суду заявник може самостійно брати участь у розгляді справи або може бути представлений адвокатом.
Рішення Палат стають остаточними через три місяці від дати винесення рішення. Протягом цього тримісячного терміну будь-яка зі сторін має право звернутися з проханням про передачу справи на розгляд Великої палати. Рішення Великої палати є остаточним.
Встановлення Судом факту порушення статей Конвенції та Протоколів до неї зобов’язує державу-відповідача вжити заходів до виконання судового рішення, а також спонукає удосконалити діюче законодавство та судову практику.
Заяви щодо порушень Конвенції слід надсилати на адресу Секретаріату Європейського Суду з прав людини:
Тhе Registrar
European Court of Human Right
Council of Europe
F-67075 Strasbourg Cedex
Лист повинен містити такі відомості:
— ім’я та по-батькові, дату народження, громадянство, стать, рід занять та адресу заявника;
— найменування Договірної Сторони (держави), проти якої подається заява;
— короткий виклад суті справи;
— стислий виклад фактів порушення прав, передбачених Конвенцією, та відповідних аргументів;
— відомості про засоби правового захисту, які були використані заявником;
— перелік офіційних рішень у справі, із зазначенням дати прийняття документа та установи, яка його видала, а також коротка інформація щодо змісту кожного документа;
— суть заяви та форма справедливої компенсації.
До заяви потрібно додати копії згаданих документів (Суд не гарантує їх поверення, тому краще надсилати копії, а не оригінали).
Секретар Суду обов’язково надсилає відповідь на кожну отриману заяву, а також інформує заявника про хід розгляду справи. На початкових стадіях процедура розгляду справи є конфіденційною і здійснюється в письмовій формі. Тому особиста присутність заявника не обов’язкова.
Відповідно до Регламенту Суду листування ведеться однією з офіційних мов Ради Європи — англійською, французською або мовою держав-членів.
Діяльність Суду фінансується за рахунок бюджетних коштів Ради Європи. Процедура розгляду скарг (заяв) є безкоштовною і не вимагає суттєвих витрат з боку заявника.


Başa Dön Вернуться к началу
 Профиль  
 
Показать сообщения за:  Поле сортировки  
Начать новую тему Ответить на тему  [ 1 сообщение ] 

Часовой пояс: UTC + 2 часа [ Летнее время ]


Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: Google [Bot] и гости: 1


Вы не можете начинать темы
Вы не можете отвечать на сообщения
Вы не можете редактировать свои сообщения
Вы не можете удалять свои сообщения
Вы не можете добавлять вложения

Найти:
Перейти:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Русская поддержка phpBB